KJØPSBETINGELSER

BETALING 

På livlore.no handler du trygt og enkelt. Bestilling og betaling foregår i nettbutikken til LIV & LORE.

Hvilke betalingsmetoder godtar dere?

Vi bruker betalingsløsninger fra Stripe og Paypal. Ved bestilling vil du motta en bekreftelse på ordren på epost. Vi trekker kjøpssummen fra din konto når bestillingen din er bekreftet. 

FRAKT OG LEVERING

Hvordan leveres min pakke?
Levering av din pakke foregår i samarbeid med Bring og Posten . Dersom pakken din ikke blir levert direkte i postkassen vil du motta varsling via epost, post eller SMS når din pakke er klar for henting på ditt utleveringssted.

Hvor lang er leveringstiden?
Normal leveringstid til adresser i Norge er 2-3 virkedager. Dersom du bestiller etter klokken 12 på en fredag, vil varen sendes påfølgende mandag. 

Er det fri frakt ved bestilling?
Det er fri frakt for alle bestillinger over 1000 kroner. For bestillinger under 1000 kroner brukes satser tilpasset produktets vekt og Postens satser. Dersom vi får retur på en ordre du ikke har rukket å hente på Posten vil du bli belastet kr 150 for retur-frakt. Dette dekker kostnader vi har hatt i sammenheng med forsendelsen som ikke ble hentet.

ANGRERETT

Hva gjør jeg hvis jeg vil returnere varen? 

Dersom du ikke ønsker å beholde en vare kjøpt i nettbutikken, kan du returnere denne sammen med utfylt angrerettskjema som følger med i forsendelsen din. Du har 14 dagers angrerett, men du må dekke frakt for retur selv. 

Her er en stegvis oversikt over hva du bør gjøre ved retur:

1. Send en mail til info@livlore.no med beskjed om hva du ønsker å returnere

2. Pakk ned varene på en forsvarlig måte

2. Fyll ut og legg ved angrerettskjema som fulgte med pakken fra oss

3. Merk pakken med adresse:  Lila Creation AS, Nedre Skøyen vei 11, 0276 Oslo

4. Lever pakken til nærmeste postkontor eller post i butikk. Du må selv dekke kostnader til frakt. For din trygghet, anbefaler vi å sende varen som sporet sending.  For din trygghet, anbefaler vi å sende varen som sporet sending. Brev/pakke uten sporing sendes på eget ansvar. 

Melding om bruk av angreretten må gis til oss innen fristen på 14 dager, og kan gis på hvilken som helst måte. Varen må være i sin opprinnelige tilstand og anses som ubrukt for at vi skal godkjenne returen. Så fort vi har mottatt pakken fra deg, refunderer vi beløpet du har betalt. 

REKLAMASJON

Det er en feil eller mangel på en vare. Hva gjør jeg?
Hvis det fremkommer feil eller skade på en vare har du i henhold til kjøpslovens bestemmelser reklamasjonsrett. LIV & LORE står for transportkostnadene ved retur på reklamasjon. Ta kontakt med oss på info@livlore.no.

Hva gjør jeg hvis en del av bestillingen min mangler eller er feil?
På forsendelses/ordrebekreftelsen står alle tilsendte varer. Hvis en av disse varene ved en feil ikke er i pakken ønsker vi beskjed så fort som mulig. Vi vil deretter ettersende varen eller refundere deg for manglende vare. Ta kontakt med kundeservice dersom du oppdager at noe er feil i bestillingen din.

Kontakt oss gjerne dersom noe er uklart eller du har andre spørsmål på epost info@livlore.no.